The Arsenal VB 10 was a French fighter aircraft developed during and shortly after World War II. It was a low-wing monoplane with retractable tailwheel undercarriage and of largely orthodox configuration. The ultimate product of a design that began with the Arsenal VG 10 prior to the war, the VB 10 added a second engine behind the cockpit which drove a second propeller, coaxial with and contra-rotating to the propeller driven by the engine in the nose.

Косвенно происхождение самолета VB-10 связано с программой С1, начатой в 1934 г., предусматривавшей разработку двух типов одноместных истребителей: "тяжелого", с мощным двигателем (MS-406) и "легкого", деревянного, более дешевого, обладающего лучшим аэродинамическим качеством, компенсирующего в какой-то мере недостаточный запас мощности (истребители С-710 фирмы Кодрон, Мюро 190 и VG-30 фирмы Арсенал).  Arsenal VB-10 DocAvia 28. Jean Cuny. Les Avions de Combat Francais 1944-1960. Chasse-Assault Air Enthusiast 1971-07.

Косвенно происхождение самолета VB-10 связано с программой С1, начатой в 1934 г., предусматривавшей разработку двух типов одноместных истребителей: "тяжелого", с мощным двигателем (MS-406) и "легкого", деревянного, более дешевого, обладающего лучшим аэродинамическим качеством, компенсирующего в какой-то мере недостаточный запас мощности (истребители С-710 фирмы Кодрон, Мюро 190 и VG-30 фирмы Арсенал).  После первых резок металла в начале 1943 г. темпы постройки истребителя VB-10.01 замедлились.

Самолёты VB.10-02 и AD-4 теперь доступны для исследования и покупки всем игрокам. Присоединяйтесь к испытателями Vive la France, чтобы исследовать все самолёты французской линейки раньше других! Стартовая серия испытаний первого опытного образца Arsenal VB.10 продемонстрировала высокие характеристики и потенциал данной модели, и потому ее разработка была продолжена. После ряда серьезных модификаций на свет появилась более мощная версия — VB.10-02.

Arsenal VB 10 Тяжёлый истребитель VII уровень 1. Пилот. Разработка была начата ещё до оккупации Франции. Прототип впервые поднялся в воздух летом 1945 года. Заказ составлял 200 самолётов, но в связи с развитием реактивной техники и снижением интереса к проекту построили только 2 прототипа и 4 серийных VB 10. Мощное пушечно-пулемётное вооружение, эффективное против живучих самолётов. Довольно живучий, но имеет большие габариты и уязвимые двигатели.

Косвенно происхождение самолета VB-10 связано с программой С1, начатой в 1934 г., предусматривавшей разработку двух типов одноместных истребителей: "тяжелого", с мощным двигателем (MS-406) и "легкого", деревянного, более дешевого, обладающего лучшим аэродинамическим качеством, компенсирующего в какой-то мере недостаточный запас мощности (истребители С-710 фирмы Кодрон, Мюро 190 и VG-30 фирмы Арсенал).  Заказ на 30 серийных истребителей VB-10, естественно, аннулируется.

Arsenal VB 10 Heavy Fighter VII tier 1. Pilot. Development was started before the occupation of France.

Initial testing of Arsenal’s first VB.10 prototype showed promising results but room for improvement--so the team at Arsenal made major improvements that resulted in the much more powerful VB.10-02. Although the prolonged development time for the aircraft prevented it from ever seeing active use, both VB.10s became part of France’s aviation tree in War Thunder update 1.73, "Vive la France". History▼. Arsenal first replaced the dual Hispano-Suiza 12Y-31 860 hp engines with the new 12Z-12/13 version, which increased the VB.10-02 horsepower to 1150. The cockpit canopy was also redesigne

The Arsenal VB 10-01 prototype powered by two 860 hp (641 kW) Hispano-Suiza 12Y-31 V-12 engines. Note the obstructed rear view from the flush canopy. The VB 10 was a low-wing monoplane in a standard taildragger configuration with retractable undercarriage and a single-seat. It was a large aircraft with a span of 50 ft 10 in (15.49 m), length of 42 ft 7 in (12.98 m), height of 17 ft 3/4 in (5.2 m), and an empty weight of 15,190 lb (6,890 kg). While the aircraft was of a standard configuration, the engine arrangement was not. One engine occupied the standard position in the nose of the aircraft

The Arsenal VB 10-01 prototype powered by two 860 hp (641 kW) Hispano-Suiza 12Y-31 V-12 engines. Note the obstructed rear view from the flush canopy. The VB 10 was a low-wing monoplane in a standard taildragger configuration with retractable undercarriage and a single-seat. It was a large aircraft with a span of 50 ft 10 in (15.49 m), length of 42 ft 7 in (12.98 m), height of 17 ft 3/4 in (5.2 m), and an empty weight of 15,190 lb (6,890 kg). While the aircraft was of a standard configuration, the engine arrangement was not. One engine occupied the standard position in the nose of the aircraft

Evolved by Ingenieur-General Vernisse and M Badie, the VB 10 was an all-metal single-seat fighter powered by engines mounted in tandem fore and aft of the pilot's cockpit and driving contra-rotating co-axial propellers. Thirty VG 10s were ordered off the drawing board in May 1940, and work continued under the Vichy government. The first prototype with two 860hp Hispano- Suiza 12Y31 12-cylinder liquid-cooled engines was flown on 7 July 1945. The second prototype with 1150hp HS 12Z12/13 engines and an armament of four 20mm Hispano-Suiza cannon and six 12.7mm Browning machine guns flew on 21

VB.10-02 — непредсказуемый самолет, причем как для вероятного противника, так и для своего собственного пилота. Но в конечном счете это и делает его столь смертоносным. Разумеется, в сочетании с впечатляющим наступательным вооружением. Надеемся, сегодня вы узнали больше о VB.10-02. Поделитесь своими мыслями и соображениями об этом самолете в комментариях ниже. Вы уже летали на VB.10-02? Или сталкивались с ним в боях? Обязательно расскажите нам об этом.

The Arsenal VB 10 was a French fighter aircraft developed during and shortly after World War II. It was a low-wing monoplane with retractable tailwheel undercarriage and of largely orthodox configuration. The ultimate product of a design that began with the Arsenal VG 10 prior to the war, the VB 10 added a second engine behind the cockpit which drove a second propeller, coaxial with and counter-rotating to the propeller driven by the engine in the nose.

Холодная война/Истребители/l'Arsenal VB-10. Алексеев И-211/И-215 [1] Антонов Э-153 "Маша" [3] Лавочкин Ла-9/Ла-11 [36] Лавочкин Ла-15 [11] Лавочкин Ла-150 [4] Лавочкин Ла-152/Ла-154/Ла-156 [1] Лавочкин Ла-174 [1] Лавочкин Ла-200 [1] Лавочкин Ла-250 [2] МиГ. И-3/И-3П/И-3У/И-7/И-7К/И-7У/И-75 (И-380/И-410/И-420) [2] UNKNOWN STRING prod! UNKNOWN STRING name!  l'Arsenal VB-10. Франция [1]. Если у Вас есть профили этого самолета и желание поделиться с посетителями нашего сайта - напишите вебмастеру. Написать вебмастеру. Статьи об этом и других самолетах Вы можете найти у нашего партнера - сайта Уголок неба.

L'Arsenal VB 10 est un chasseur lourd français de la Seconde Guerre mondiale. Dessiné en 1938 par l’ingénieur général de l’Air Michel Vernisse, assisté de l’ingénieur Badie , le prototype ne put être achevé avant l'armistice du 22 juin 1940.  Origine. En 1938, l’ Arsenal de l'aéronautique reçut commande d’un chasseur lourd destiné à l'armée de l'Air et l'Aéronavale. Or, faute de pouvoir disposer de moteurs de 2 000 ch pour équiper un projet de quadrimoteur transatlantique, l’ingénieur Vernisse avait étudié en 1937 la possibilité de monter en tandem deux 12 cylindres en V Hispano-Suiza de 1 000 ch entraînant des hélices contrarotatives.

Arsenal VB-10. Clear View. June 10th, 2012. Arsenal VB-10 Aircraft.Imagine and Shape with Surface Modeling in CATIA V5. Show more Download files.  Arsenal VB-10 Arsenal VB-10 /. Loading. Renderings. Folder. August 12th, 2014. arvb10.CATPart. catpart. June 10th, 2012. ArsenalVB10.rar. rar. June 10th, 2012. Arsenal VB-10.x_t. x_t. June 10th, 2012. View comments (0). Comments (0).

The Arsenal VB 10 was a French fighter aircraft developed during and shortly after World War II. It was a low-wing monoplane with retractable tailwheel undercarriage and of largely orthodox configuration. The ultimate product of a design that began with the Arsenal VG 30 prior to the war, the VB 10 added a second engine behind the cockpit which drove a second propeller, coaxial with and counter-rotating to the propeller driven by the engine in the nose. Although the aircraft was first designed (and indeed ordered) in 1940, little progress was made during France's occupation, and the proto

Thumb1
Copyright © December 12 2018. World trends news
Use keys ↑ and ↓ or the wheel of the mouse to navigate.